Upadłość w Łodzi

Forum Fora Upadłość konsumencka – pytania Upadłość w Łodzi

Ten temat zawiera 127 odpowiedzi, ma 15 głosów, i został ostatnio zaktualizowany przez  kazik79 1 miesiąc temu.

Przeglądajasz 8 wpisów - od 121 do 128 (z 128)
  • Autor
    Wpisy
  • #14299

    chadowy
    Participant

    Mam pytanie co tak naprawdę bada sąd przy wniosku o upadłość konsumencką , kontaktuje się z wierzycielami, sprawdza konta bankowe , rejestry BIK itp ? W internecie są różne opinie jedni piszą że bada sytuacje szczegółowo inni,że w oparciu o załączone dokumenty listę wierzycieli ustala zasadność wniosku

    #14300
    Wiosna2019
    Wiosna2019
    Participant

    Mam pytanie co tak naprawdę bada sąd przy wniosku o upadłość konsumencką , kontaktuje się z wierzycielami, sprawdza konta bankowe , rejestry BIK itp ?

    Może i Ciebie lubię, ale ręce opadają czytając to co wypisujesz. Czytasz w ogóle co ktoś tu napisał ?.

    jedni piszą że bada sytuacje szczegółowo inni,że w oparciu o załączone dokumenty listę wierzycieli ustala zasadność wniosku

    Co ty wypisujesz, gdzie niby to wyczytałeś ?.

    #14301

    Najogólniej rzecz ujmując. Sąd bada okoliczności zaciągania/powstawania poszczególnych zobowiązań. W przypadku kredytów/pożyczek przede wszystkim interesuje go czy dłużnik posiadał zdolność do ich spłaty w dacie zawierania umowy i tu sprawdza czy dochody dłużnika pozwalały mu na spłatę miesięcznych rat i jednoczesne utrzymanie siebie. Następnie ustala co i kiedy się stało, że dłużnik utracił zdolność do spłaty zadłużenia i dokonuje oceny okoliczności, które się do tego przyczyniły pod kontem zawinionego działania dłużnika oraz jego rażącego niedbalstwa.
    Sąd dokonuje tego w oparciu o informacje zawarte we wniosku, załączone dokumenty i treść przesłuchania dłużnika. Sąd nie kontaktuje się z wierzycielami. Wierzyciele nie są informowani o tym postępowaniu do momentu ogłoszenia upadłości. Niemniej sąd może sobie zażyczyć dowolne dokumenty, w tym np. wyciągu z posiadanych rachunków bankowych, jeżeli uzna to za zasadne i potrzebne do rozpoznania sprawy.

    #14303
    Wiosna2019
    Wiosna2019
    Participant

    Przeczytaj i uszanuj to, że pan mecenas ma tyle cierpliwości.

    #14304

    chadowy
    Participant

    Panie mecenasie dziękuję za odpowiedź. Nie mam więcej pytań.

    #14305

    kazik79
    Participant

    Ktoś miał sytuację,że sekretariat nie „wyrabiał się” z wysyłaniem postanowień sądu(zbyt duże obciążenie pracą jak tłumaczy sekretarz odbierająca telefony),przeciągając tym samym trwanie całego postępowania?Czy w jakiś formalny sposób można wpłynąć na „nie działanie” sekretariatu i do kogo ewentualnie kieruje się skargę na opieszałość wspomnianego?

    #14306

    Aldonaa
    Participant

    @kazik79
    Zawsze można umówić się na rozmowę z Przewodniczącą Wydziału. Ewentualnie do niej kierować pisemną prośbę / skargę.
    Ale może najpierw napisz maila (kierowanego wprost do Kierownika Sekretariatu tego wydziału – nie do BOI). Uzasadnij i możesz napisać, że odbierzesz to postanowienie osobiście w BOI (bo bardzo zależy Ci na czasie).
    Jeśli to nie pomoże to umów się na tą rozmowę z Przewodniczącą (ale można usłyszeć „nie jest Pan sam” itp).
    Próbuj może najpierw „po prośbie” nie „po grożbie”.

    #14309

    kazik79
    Participant

    @aldonaa
    Dzięki za radę.Zrobię jak mówisz i napiszę do Kierownika Sekretariatu.Może to coś pomoże.Do tej pory za każdym razem jak dzwonię,to mam tą samą odpowiedź-dużo spraw,mało ludzi do pracy-nie dają rady.Nie twierdzę,że to nieprawda,ale uważam,że zaniechanie pewnych działań to lekceważenie ludzi,których los „leży w sekretariacie” i czeka na kogoś,kto wyśle list pocztą.

Przeglądajasz 8 wpisów - od 121 do 128 (z 128)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.