Powstanie zobowiązania z art. 299 ksh w kontekście upadłości konsumenckiej

Forum Fora Upadłość przedsiębiorcy Powstanie zobowiązania z art. 299 ksh w kontekście upadłości konsumenckiej

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 5 głosów, i został ostatnio zaktualizowany przez  anheros 1 rok, 5 miesiące temu.

Przeglądajasz 13 wpisów - od 1 do 13 (z 13)
  • Autor
    Wpisy

n1ck
    Participant

Witajcie !

Jestem laikiem, sporo się naczytałem i nurtuje mnie taka sytuacja, która niestety mnie dotknęła.

Otóż jestem członkiem zarządu w sp zoo, której upadłość ogłoszono. Ja noszę się z zamiarem złożenia wniosku o upadłość konsumencką jednakże pojawia się taki o to problem:

Wprawdzie złożono wniosek o upadłość spółki, ale nie wiem czy w końcu zrobiono to w terminie 30 dni.. Wiem, że wierzyciele spółki nie zaspokoją się w pełni z masy upadłości, a co za tym idzie prawdopodobnie wystąpią do mnie o zaspokojenie tych wierzytelności.
    Post. upadłościowe w stosunku do spółki jeszcze się toczy i pojawia się pytanie, czy we wniosku o upadłość konsumencką powinienem podać również te wierzytelności, które przysługują wierzycielom obecnie tylko wobec spółki i którzy to wierzyciele potencjalnie mogą dochodzić ode mnie zaspokojenia, kiedy okaże się że nie uzyskali zaspokojenia z masy upadłości i okaże się że jednak nie złożono wniosku o upadłość spółki w terminie ? Generalnie twierdzę, że wniosek o upadłość spółki złożono w terminie, ale różnie to bywa i wcale bym się nie zdziwił, że sąd stwierdziłby że jednak nie złożono go w terminie (jest to bardzo dyskusyjne w moim przypadku).