Plan podzialu

Przeglądasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 16)
  • Autor
    Wpisy
  • #2017
    karolina86
    Uczestnik

    Mam pytanie w lipcu syndyk wysłał do sądu plan podziału obejmujący całkowite zaspokojenie należności uznanych w kat 3. 26.08 dostałam pismo z sądu, że mam 2 tyg na ewentualny sprzeciw. W piątek w bok w sądzie poinformować firmowa o mnie ze sąd jeszcze nie zatwierdził planu podziału. Czy sąd ma jakiś termin na zatwierdzenie.?
    Co jeszcze musi być wykonane .?

    #2030
    karolina86
    Uczestnik

    Wkradł się błąd w pisowni przepraszam

    #2031
    adw. Michał Hajduk
    Administrator

    Nie, nie ma żadnego nieprzekraczalnego terminu, w którym sąd musi zatwierdzić plan. Drugiego pytania nie rozumiem. „Wykonane” do czego?

    #2041
    Tommy
    Uczestnik

    A to kiedy ten plan podziału zostanie przygotowany zależy od dobrej woli syndyka? Ja podpisywałem w maju listę wierzytelności i do tej pory cisza.

    #2042
    karolina86
    Uczestnik

    aha, no to nie pozostaje nic innego niż czekać. Może źle sprecyzowałam, generalnie chodziło mi o to, czy jeszcze między wysłaniem planu przez syndyka a zatwierdzeniem przez sąd muszą mieć miejsce jakieś czynności – ogłoszenie, znowu ewentualne zgłoszenia wierzycieli itp.
    Dziękuję za odpowiedź. Czekam w takim razie na odpowiedź z Sądu 🙂

    #2049
    adw. Michał Hajduk
    Administrator

    @Tommy
    Nie ma żadnych nieprzekraczalnych terminów do sporządzenia planu. Kwestia tego jak szybko syndyk się z tym wyrobi.


    @karolina86

    Tak, nawet szereg różnych czynności może mieć miejsce. Np. wniesienia zarzutów do planu podziału przez wierzyciela, następnie rozpoznanie zarzutów itp.

    #2050
    Anonim
    Nieaktywne

    Panie Michale mam pytanie dzisiaj byłem w sądzie przejrzeć moje akta sprawy dotyczące upadłości. Poprosiłem o wszystko co jest z nią związane i w tych dokumentach praktycznie były tylko sprawozdania syndyka plus moje wnioski. Natomiast nie było żadnych dokumentów dotyczących wierzycieli (którzy się zgłosili), czy np. listy uzupełniającej, która powstała ostatnio i została ogłoszona przez sąd. Czy tak zawsze wyglądają te akta czy porostu nie dostałem wszystkiego do wglądu?

    Druga sprawa to w tych aktach wyczytałem, że w lipcu syndyk złożył całe sprawozdanie ze swoich czynności oraz sprawozdanie rachunkowe, oraz napisał że telefonicznie uzyskał ode mnie informację, że niezwłocznie złożę wniosek o umorzenie wszystkich zobowiązać. Co w rzeczywistości wogóle nie miało miejsca i nie zostałem też o poinformowany, że taki wniosek mam złożyć. Nawet jak w sierpniu byłem podpisywać listę uzupełniającą też nie dostałem takiej informacji 🙁 .Wniosek ten złożyłem dopiero we wrześniu, po przeczytaniu postu tutaj na forum, że niektórzy takie wnioski składają)

    W aktach też wyczytałem, że syndyk z racji sowich kosztów i wpływów z moich wynagrodzeń nie sporządził planu podziału. Co to dla mnie oznacza? Rozumiem, że taki podział i tak nastąpi, z racji że cały czas część mojego dochodu wpływa do masy (około 1400zł ms). Ostatnio w monitorze sądowym ukazała się informacja, że powstała pierwsza uzupełniająca lista wierzycieli.

    Mam jeszcze jedno pytanie przeglądając akta, zauważyłem że nie złożyłem podpisu we wniosku o umorzenie zobowiązań. Od razu przesłałem do sądu pismo wyjaśniające, że nastąpił taki błąd wraz z dołączonym jeszcze raz wnioskiem już podpisanym, czy mogłem tak zrobić?

    Przepraszam za szereg pytań, moja upadłość trwa prawie 9 miesięcy (prowadzona w Warszawie przez duże biuro Syndyka) a końca nie widać 😛 (majątku nie mam żadnego) a z syndykiem ogóle nie mam kontaktu (nie mogę się dodzwonić lub raczej nigdy go nie ma w biurze a jak jest to ma spotkania :). Z góry dziękuję za pomoc.

    #2053
    adw. Michał Hajduk
    Administrator

    Wydaje mi się, że nie otrzymał Pan wszystkiego. Dla niektórych czynności, takich jak np. lista wierzytelności, sporządza się akta pomocnicze. Niemniej jeżeli Pan zaznaczył, że chce wszystkie akta związane ze sprawą, to dzienne, że ich Pan nie otrzymał. Nie jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego.

    Co do drugiego pytania, to nie ma to dla dłużnika większego znaczenia. To co upadłego powinno interesować po ogłoszeni upadłości, to jedynie kwestia ustalenia, bądź nie planu spłaty wierzycieli. Pozostałe sprawy zasadniczo nie mają większego znaczenia – poza wpływem na czas trwania postępowania.

    Ta, mógł Pan uzupełnić braki swojego wniosku. W zasadzie, to sąd powinien wezwać Pana do tego.

    #2060
    Anonim
    Nieaktywne

    Dziękuję za informację zwrotną :).

    Pozdrawiam

    #2177
    karolina86
    Uczestnik

    witam, dostałam informację z sądu, że dnia 11.10.2016 roku zostało wydane postanowienie w przedmiocie zatwierdzenia ostatecznego planu podziału . Co dalej ?

    #2180
    Agniecha
    Uczestnik

    karolina86 Ty miałaś orzekaną upadłość w Gliwicach? Mogę prosić Cię o adres mail do kontaktu? Ja też w Gliwicach, z tym, że Twoja sprawa jest znacznie dalej niż moja.

    #2183
    karolina86
    Uczestnik

    *Agniecha : tak, proszę : nieruchomosci.komercja@gmail.com

    #2190
    adw. Michał Hajduk
    Administrator

    @karolina86
    Teraz trzeba czekać na jego wykonanie, a następnie posiedzenie w przedmiocie planu spłaty wierzycieli.

    #2212
    Anonim
    Nieaktywne

    Dzień dobry,

    Panie Michale jakiś czas temu napisałem, że będąc w sądzie i przeglądając swoje akta zauważyłem, że nie podpisałem wniosku odnośnie umorzenia zobowiązań (pierwotnie wniosek złożony w dniu 20.09.2016), dlatego w dniu 07.10.2016 wysłałem podpisany wniosek (zmieniłem tylko datę na nim na dzień 07.10.2016).

    Dzisiaj natomiast dostałem maila z biura syndyka, że sąd wysłał pismo zobowiązujące mnie do uzupełnienia braków formalnych we wniosku z dnia 20.09.2016 z tym, że data sporządzenia przez sąd tego pisma jest to dzień 21.10.2016 i miałem 7 dni na złożenie odpowiedniego pisma pod rygorem jego zwrotu (a maila tak jak wspominałem dostałem dzisiaj). Teraz nie wiem czy w takim razie mój uzupełniony wniosek nie dotarł do sądu i składać kolejny(czy wtedy napisać datę teraźniejszą na nim?). Nie do końca wiem jak się zachować w tej sytuacji, czy mógłby mi Pan doradzi?

    Jak widzę przez swój głupi błąd przedłuży mi się cała procedura o kilka miesięcy 🙁

    #2229
    adw. Michał Hajduk
    Administrator

    Jeżeli zmieścił się Pan w terminie to nie powinno być problemu. A nawet jeśli się Pan nie zmieścił w terminie, to złożenie podpisanego już wniosku i tak uruchamia procedurę – co najwyżej z pewnym opóźnieniem.

Przeglądasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 16)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.